Certificatul constatator are rolul de a intermedia relaţia dintre companie şi instituţiile publice sau alte entităţi, fiind un document esenţial în cazul participării la licitaţii, solicitării de credite bancare ori în faţa instanţelor judecătoreşti. Concret, certificatul constatator, cel care demonstrează practic legitimitatea societăţii, cuprinde următoarele informaţii:
- denumirea (firma);
- emblema;
- numărul de înregistrare în registrul comerţului;
- codul unic de înregistrare;
- starea firmei;
- forma juridică;
- sediul social/profesional;
- durata de funcţionare;
- obiectul de activitate – domeniul şi activitatea principală;
- capitalul social (subscris şi vărsat), numărul şi valoarea părţilor sociale;
- asociaţii, datele de identificare, numărul părţilor sociale atribuite fiecărui asociat pentru aportul său, participarea la capitalul social şi la profit şi pierdere (pentru societăţile cu răspundere limitată, în comandităsimplă sau în nume colectiv);
- administratorii/membrii consiliului de administraţie şi directorii (în sistemul unitar)/membrii consiliului de supraveghere şi membrii directoratului (în sistemul dualist), datele de identificare şi durata mandatului cu puterile conferite;
- cenzorii/auditorii financiari;
- sediile secundare;
- activităţi şi sedii autorizate;
- indicatorii din situaţiile financiare anuale;
- alte menţiuni referitoare la măsuri asiguratorii şi condamnări penale.
Valabilitate
Care este perioada de valabilitate a unui certificat constatator?
Daca sunteti reprezentantul unei companii, aveti neaparat din cand in cand nevoie de Certificatul Constatator care include toate informatiile referitoare la societatea dvs.
In mod neasteptat, spre deosebire de cartea de identitate a unei persoane fizice, Certificatul Constatator nu are o perioada de valabilitate de la emiterea acestuia de catre Registrul Comertului. Acest lucru se explica prin faptul ca Certificatul Constatator poate fi modificat in orice moment si prin urmare trebuie solicitat de fiecare data unul nou, care sa arate starea societatii la momentul respectiv.
Cu toate acestea, entitatile care va solicita sa prezentati un Certificat Constatator (deschiderea unui cont bancar, obtinerea codului de TVA, semnarea unui contract, etc.), pot stabili o perioada proprie de valabilitate, spre exemplu sa nu fie mai vechi de 30 zile sau mai vechi de 90 zile.
Certificatul Constatator este singurul document official care atesta situatia actuala a companiei dvs., atat din punct de vedere al activitatii sale, cat si al managementului. Acesta este motivul pentru care este necesar ca informațiile pe care le conține să fie actualizate în toate circumstanțele
Acum ca stiti mai multe despre perioada de valabilitate a Certificatului Constatator, il puteti solicita foarte usor, urmand cativa pasi simpli de pe platforma Certificat24h.ro.